Sve veća potreba za asistentima u nastavi
Praćenje nastave, socijalizacija, emocionalno funkcioniranje ili uklapanje u razred velik su problem učenicima s teškoćama u razvoju koji pohađaju redovite školske programe. Stoga će i u novoj...

Praćenje nastave, socijalizacija, emocionalno funkcioniranje ili uklapanje u razred velik su problem učenicima s teškoćama u razvoju koji pohađaju redovite školske programe. Stoga će i u novoj školskoj godini Osječko-baranjska županija za te učenike osigurati pomoćnike u nastavi.
Lokalna i regionalna samouprava zajedno će vlastitim i europskim novcem zaposliti najmanje 240 osoba koje će pomagati učenicima u osnovnim i srednjim školama. Zajedno u tu svrhu osigurali su desetak milijuna kuna u ovoj godini - u podjednakom omjeru, od oko 4,5 milijuna kuna.
Kroz EU projekt "Učimo zajedno 4" Županija zapošljava 60 pomoćnika u 30 osnovnih škola i šest srednjih. No kako je broj zahtjeva za pomoćnike u nastavi znatno veći od broja obuhvaćenih projektom, Županija s oko dva milijuna kuna vlastitih sredstava dodatno provodi projekt "Pomoćnici u nastavi 3", kojim će se osigurati zapošljavanje još najmanje 40 osoba. Naime, u nedavno zatvorenom natječaju istaknuto je kako će se u slučaju potrebe povećati broj pomoćnika.
Grad Osijek će iz EU projekta "Osigurajmo im jednakost" zaposliti 60 asistenata za 70 učenika. Kroz gradski projekt "ADHD" zaposlit će dodatnih od 70 do 80 asistenata za devedesetak učenika, i s tim brojem nadaju se kako će osigurati asistente svima onima koji su dobili prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Odabrane osobe zaposlit će se na nepuno radno vrijeme od 20 sati tjedno. Osnovna je zadaća pomoćnika u nastavi, navodi se, omogućiti jednake uvjete obrazovanja pružanjem neposredne podrške učenicima s teškoćama u razvoju, pomoć u uključivanju u razredni kolektiv, svladavanje socijalno-psiholoških prepreka, senzoričkih i arhitektonskih barijera.
Istaknuto je i kako se, iz godine u godinu, povećava broj potrebnih asistenata za učenike s teškočama u razvoju.