OŠ ,,Ivana Brlić-Mažuranić'' Strizivojna obilježila dan škole podizanjem Zelene zastave
14. lipnja 2021. godine OŠ ,,Ivana Brlić-Mažuranić'' Strizivojna obilježila je dan škole podizanjem Zelene zastave. Svečanost je obilježena uz poštivanje svih epidemioloških mjera. U 10 sati...
14. lipnja 2021. godine OŠ ,,Ivana Brlić-Mažuranić'' Strizivojna obilježila je dan škole podizanjem Zelene zastave. Svečanost je obilježena uz poštivanje svih epidemioloških mjera. U 10 sati okupili su se ispred škole s ciljem podizanja Zelene zastave i obilježavanja zlatnog statusa Ekoškole. Nekoliko riječi o samom ulasku u program međunarodnih Ekoškola rekli su koordinatorice, Ivanka Ratković, Itana Tomšić i Ivana Soldo Klanac. Na kraju o značaju ekosvijesti za čovječanstvo govorio je ravnatelj Andro Mršić. Zelena zastava simbol je pripadanja međunarodnim Ekoškolama čiji programa u Republici Hrvatskoj provodi Udruga Lijepa Naša. U lipnju 2009. godine pokrenut je postupak ulaska škole u program međunarodnih Ekoškola i 30. 4. 2010. godine to je i ostvareno. Ekoškole potiču učenike na rješavanje ekoloških problema na razini na kojoj mogu vidjeti stvarne i opipljive rezultate, razvijaju osjećaj odgovornosti i njeguju stavove i promišljanja ka održivosti.
OŠ „I.B.Mažuranić“, Strizivojna je Ekoškola 10. generacije i u lipnju 2020. godine primila je Zlatni certifikat kao priznanje za deset godina kontinuiranog provođenja programa Ekoškole. To je program koji se provodi kroz sedam koraka, uključujući projekte kao što su Dani kruha, Eko-paket, Mi jedemo odgovorno, Veliki lov na biljke i naši samostalni projekti. Jedan od samostalnih projekata škole je i arboretum u područnoj školi u Soljaku koji obuhvaća sadnju voćaka i drugog bilja. To je višegodišnji projekt koji je započeo 2016. godine, a ove godine u sklopu toga uključili su se i u kampanju „Zasadi drvo, ne budi panj“ . Prijavom u projekt ostvarili su nekoliko novih sadnica kojima je obogaćen arboretum. Svrha ovog projekta je aktiviranje učenika u poboljšanju i unaprijeđenju okoliša škole te kroz određeni period upotreba dospjelog voća izradom ekosokova i đemova i općenito konzumacije zdravih ekoplodova. Ove školske godine obilježili su i Dan Ekoškole pod nazivom „Da nam ne treba plastika, nije znanstvena fantastika“. Tom temom osvijestili su učenike o štetnosti uporabe plastičnih vrećica i plastične ambalaže za okoliš te njihovom nemogućnosti recikliranja na prirodan način. Pomoću mobilne aplikacije PlantNet učenici su stvorili herbarije i determinirali biljke u okolišu škole. Obilježili su i veliki broj ekoloških datuma Dan planete Zemlje, Dan voda, Dan biološke raznolikosti itd.
Ekoškole od samoga početka stavljaju veliki naglasak na uključivanje lokalne zajednice. Na taj se način lekcije koje učenici nauče u školi prenose u lokalnu zajednicu u kojoj vode do održivijih, ekološki odgovornijih obrazaca ponašanja. Međunarodne Ekoškole su smislen put ka unaprjeđenju okoliša i pozitivno utječu na život mladih ljudi, njihovih obitelji, školskog osoblja i lokalnog stanovništva. Slijedeći status za koji će se škola kandidirati je Dijamantni status koji će također biti dokaz sveobuhvatne brige o zaštiti prirode i okoliša. Škola će i nadalje ostvarivati aktivnosti kroz projekte koji omogućavaju život čovjeka usklađen s prirodom.